Creare - Nail Art

Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Nail Art - blommor med nail art penna och akrylfärg

Av Tinhtinh Diec - 23 februari 2013 20:24

En väninna fick välja själv vad hon vill att jag ska måla på hennes naglar. Jag var själv inte så förtjust i förslaget men sa inte emot. Måste erkänna att jag är väldig nöjd nu i efterhand.


Jag ritade med en bläckpenna direkt på grundfärgen som är ett vanligt nagellack. Blommornas färger är målade med nail art pennor. Avslutningsvis fyllde vi i konturerna med nail art pensel och akrylfärg. Fördelen med akrylfärgen är att den kan blandas tex valde vi att blanda en mörk grå färg istället för att använda den kålsvarta. Tillsätter man en droppe vatten till så blir akrylen tunn och smidig att måla med. Självklart avslutades arbetet med överlack.

 
 
Ingen bild

Andrea

23 maj 2013 06:37

Hej. Åh fina naglar!! Skulle göra likadana men kom inte i närheten av detta. <33 :)

Tinhtinh Diec

18 februari 2014 17:17

Hej Andrea,
Jag hade helt glömt bort att man kan kommentera... Ledsen att jag missade dina. Jag hade hemskt gärna hjälpt dig eller ge dig tips men jag kan inte se vilket inlägg du har kommenterat! Buhuuuu! Usch, enligt datumet är det snart ett år sedan så du kanske har kommit på hur? Skriv igen om du fortfarande vill ha nån sorts av dialog och tack för att du tycker om min blogg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34


Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... Det är enkelt och blin...

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34

Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... [Bild] [Bild] Det är enk...

Av Tinhtinh Diec - 7 juni 2014 02:29


...genom att måla mina naglar. Det blev svenskt nail art. Jag blev väldigt förvånad över att detta nagellack som heter acquarella faktiskt blev så glansig trots att det är ett vattenbaserat nagellack. ...

Av Tinhtinh Diec - 3 maj 2014 00:33

Jag har målat mina första 3D naglar. Inget avancerat men bra början till något nytt. Jag tänkte mig tulpaner... vi säger att det är tulpaner. Det är så synd att den vänstra handen är så dålig på att måla. Trots det är Nail Art fantastisk roligt. ...

Av Tinhtinh Diec - 4 mars 2014 20:01

Det är så skönt att jag har lärt mig att man inte behöver mönster på alla sina naglar. Det blir mycket lättare när någon annan vill ha hjälp med att smycka sina naglar. ...

Presentation

Omröstning

Vilket av nedanstående alternativ vill du se (mer av) i bloggen Creare - Nail Art?
 Vanligt nagellack
 Vattenbaserat nagellack
 Fransk manikyr
 Krackelerat nagellack
 Nail art pen-mönster
 Nail art penselmönster
 Akrylfärg till naglar
 3-D nail art
 Annat (skriv ditt önskemål till mig)
 Ingenting alls (jag har hamnat fel)

Sök i bloggen

Länkar

Vattenbaserade nagellack

Nagellacksborttagningsmedel

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga Tinhtinh

1 besvarad fråga

Creares besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards