Creare - Nail Art

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Nail art - måla blommor med vattenbaserat nagellack

Av Tinhtinh Diec - 2 november 2011 17:46

De vattenbaserade nagellacken är nu min nya favorit. Jag provade att måla mönster och blommor...fantastiska resultat! Nu behöver jag inte tunna ut färgen med olika medel eftersom lacket i sig är väldig tunn.

    

Mest imponerad blev jag över hur färgen är täckande. Blev också förvånad över hur små prickar jag lyckades göra utan att doppa penseln flera gånger. En fördel är att lacket inte torkar speciellt snabbt och en klick räcker tills motivet är färdigtmålat. Jag hade råkat ta alldeles för mycket vitt och målade istället något annat av det.

    

Inköpsställe: Softskin.se

Produktnamn: Suncoat - Vattenbaserat Nagellack

Färg: 25 Desert Sunset

Färg: 01 Pearl White

Färg: 33 Chick Black

Överlack: 23 Clear Top Coat

Pris: 149 kr st


Det som är roligt med dessa blommor är att färgklicken jag hade kvar på fatet började torka lite. Jag plockade upp en klick med en smal pensel (se bild nedan) och duttade på. Blommorna är upphöjda så som "3-D nail art". Även om det vita bara är lite upphöjda känner jag mig riktig nöjd med resultatet. Så effektfullt. Den svarta färgen började torka in och jag ville inte ta mer lack ur flaskan. Det räckte med en liten droppe vatten. Lacket kunde användas igen. Nu har jag även provat Suncoats vattenbaserade överlack. Överlacket får inte det målade motivet till att blöda. Jag är jättenöjd. Det bästa är att det inte alls tog lång tid att måla mönster och blommor i jämförelse med vanliga nagellack som jag har provat innan.

 

Den övere penseln är en gammal akrylpensel som jag har klippt till för att få den smala spetsen. Den nedre penseln är en nail art pensel. Har man ingen pensel alls rekommenderar jag nail art penseln. Den är inte så himla dyr. Själv har jag köpt den från Nagelgiganten.se men upptäckte redan dagen efter att det finns ett annat ställe som är mycket prisvärt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34


Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... Det är enkelt och blin...

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34

Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... [Bild] [Bild] Det är enk...

Av Tinhtinh Diec - 7 juni 2014 02:29


...genom att måla mina naglar. Det blev svenskt nail art. Jag blev väldigt förvånad över att detta nagellack som heter acquarella faktiskt blev så glansig trots att det är ett vattenbaserat nagellack. ...

Av Tinhtinh Diec - 3 maj 2014 00:33

Jag har målat mina första 3D naglar. Inget avancerat men bra början till något nytt. Jag tänkte mig tulpaner... vi säger att det är tulpaner. Det är så synd att den vänstra handen är så dålig på att måla. Trots det är Nail Art fantastisk roligt. ...

Av Tinhtinh Diec - 4 mars 2014 20:01

Det är så skönt att jag har lärt mig att man inte behöver mönster på alla sina naglar. Det blir mycket lättare när någon annan vill ha hjälp med att smycka sina naglar. ...

Presentation

Omröstning

Vilket av nedanstående alternativ vill du se (mer av) i bloggen Creare - Nail Art?
 Vanligt nagellack
 Vattenbaserat nagellack
 Fransk manikyr
 Krackelerat nagellack
 Nail art pen-mönster
 Nail art penselmönster
 Akrylfärg till naglar
 3-D nail art
 Annat (skriv ditt önskemål till mig)
 Ingenting alls (jag har hamnat fel)

Sök i bloggen

Länkar

Vattenbaserade nagellack

Nagellacksborttagningsmedel

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga Tinhtinh

1 besvarad fråga

Creares besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards