Creare - Nail Art

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Nail art - Scotch naturals vinterkollektion, färg Charmer

Av Tinhtinh Diec - 10 november 2011 15:01

Självklart skulle en spricka i nageln uppstå när man minst vill det. Tur nog gick det bra att laga sprickan och när jag ändå var igång provade jag den andra färgen Scotch natural Charmer ur vinterkollektionen. Scotch naturals har verkligen lyckats ta fram färger som faller mig i smaken. Denna grå färg Charmer är inte alls grå och trist som jag var rädd för. Den är stilren och urläcker som den "pärlgula" färgen Klondike Cooler ur samma kollektion som jag testade igår. Färgen är en blek gråmetallic. En manlig vän beskrev den som en ljus pärlemofärg. Det mest fantastiska är att det skiftar i olika glans- och färgskalor beroende vilket ljus man befinner sig i. Det spelar inte heller så stor roll hur många lager man penslar på naglarna, likväl är det fantastiskt snyggt. Jag måste säga att detta är det absolut snyggaste nagellack jag någonsin har provat. Därfördrog jag fram några vinterplagg för att kunna se om och till vilka färger det passar.

Ett lager av Charmerljus gråmetallic

ljus gråmetallicljus gråmetalic  

ljus gråmetallicljus gråmetallic

Den sista bilden visar hur det ser ut i endast ett lager av lacket. Övriga bilder är tagna på naglar med 3 lager lack. Dasgsljus som lampljus, mörka som ljusa kläder til läckert nagellack är det oberoende. Fördelen med Scotchs vattenbaserade nagellack är att det är tunt och samtidigt täckande. Hållbarheten är i samma grad som ett vanligt nagellack. Nackdelarna är att det tar lång tid att torka om man har penslat på för tjockt och att det är svårt att få bort med vanligt nagellacksborttagningsmedel. Priset för Scotch naturals vattenbaserade nagellack är: 149 kr styck och just nu är det kampanj för hela vinterkollektionen: köp 4 betala för 3.


Tips! För att underlätta borttagning av Scotch naturals vattenbaserade nagellack kan man använd Scotch naturals sojabaserade borttagningsmedel för 120 kr flaskan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34


Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... Det är enkelt och blin...

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34

Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... [Bild] [Bild] Det är enk...

Av Tinhtinh Diec - 7 juni 2014 02:29


...genom att måla mina naglar. Det blev svenskt nail art. Jag blev väldigt förvånad över att detta nagellack som heter acquarella faktiskt blev så glansig trots att det är ett vattenbaserat nagellack. ...

Av Tinhtinh Diec - 3 maj 2014 00:33

Jag har målat mina första 3D naglar. Inget avancerat men bra början till något nytt. Jag tänkte mig tulpaner... vi säger att det är tulpaner. Det är så synd att den vänstra handen är så dålig på att måla. Trots det är Nail Art fantastisk roligt. ...

Av Tinhtinh Diec - 4 mars 2014 20:01

Det är så skönt att jag har lärt mig att man inte behöver mönster på alla sina naglar. Det blir mycket lättare när någon annan vill ha hjälp med att smycka sina naglar. ...

Presentation

Omröstning

Vilket av nedanstående alternativ vill du se (mer av) i bloggen Creare - Nail Art?
 Vanligt nagellack
 Vattenbaserat nagellack
 Fransk manikyr
 Krackelerat nagellack
 Nail art pen-mönster
 Nail art penselmönster
 Akrylfärg till naglar
 3-D nail art
 Annat (skriv ditt önskemål till mig)
 Ingenting alls (jag har hamnat fel)

Sök i bloggen

Länkar

Vattenbaserade nagellack

Nagellacksborttagningsmedel

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga Tinhtinh

1 besvarad fråga

Creares besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards