Creare - Nail Art

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Nail Art - riktiga blommor och blad på naglar

Av Tinhtinh Diec - 27 november 2011 12:13

Jag tittade på träden utanför mitt fönster som har nakna bruna grenar. Det enda som är grönt ute är gräsmattan. Snart är den också brun. Inomhus står endast krukväxter som tål torka och inte ens det gör att de är fina. Jag har inte gröna fingrar. Minns att när jag var liten tyckte jag om att pressa blommor... varför inte göra det igen? Har man inte gröna fingrar kanske man kan ha grönt på fingrarna! Jag har nu ekologiska naglar!


riktiga växter på naglar  

Jag hittade en massa grönt. För att snabbtorka dem använde jag en plattång på lågt värma. Eftersom jag inte kan styra värmen på min plattång stängde jag av den innan den blev för varm. Grundlacket är ett vanligt nagellack som är i en ljus aprikos/rosa ton. När nagellacket har torkat och bladen platta, penslade jag på med underlack alt. överlack. Här får man ta ganska tjockt med lack för att det inte ska torka ut innan man har lagt på växten (gör en nagel åt gången). Jag tryckte ner växtens kanter med hjälp av en tandpetare. När lacket är nästan helt torrt pressade jag på växten med en fingertopp för att det ska sitta ordentligt. Övelack kan penslas på i flera lager för att ge en jämn yta. Visst ser det ut som blomsterpress man gjorde i skolan när man var liten?


 

Jag hittade några små blommor också. Blommorna kan man inte snabbpressa med plattång, tyvärr. De är så tunna att de bara kryllar ihop sig till en liten klump, ja jag provade på flera olika småblommor. Den på bilden har jag tryckt på när den var färsk. Inget fel i det men då inte lika snyggt. Nackdelarna är att dessa tunna blomsterblad blir lite genomskinliga och förlorar sin färg snabbt. Fukten i bladen gör också att blombladen inte fäster lika bra och trots mina lager med överlack har det trillat av en liten bit. Pust och stön, jag får väl pressa dem i en bok som man ska. Återkommer med det om jag lyckas!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34


Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... Det är enkelt och blin...

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34

Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... [Bild] [Bild] Det är enk...

Av Tinhtinh Diec - 7 juni 2014 02:29


...genom att måla mina naglar. Det blev svenskt nail art. Jag blev väldigt förvånad över att detta nagellack som heter acquarella faktiskt blev så glansig trots att det är ett vattenbaserat nagellack. ...

Av Tinhtinh Diec - 3 maj 2014 00:33

Jag har målat mina första 3D naglar. Inget avancerat men bra början till något nytt. Jag tänkte mig tulpaner... vi säger att det är tulpaner. Det är så synd att den vänstra handen är så dålig på att måla. Trots det är Nail Art fantastisk roligt. ...

Av Tinhtinh Diec - 4 mars 2014 20:01

Det är så skönt att jag har lärt mig att man inte behöver mönster på alla sina naglar. Det blir mycket lättare när någon annan vill ha hjälp med att smycka sina naglar. ...

Presentation

Omröstning

Vilket av nedanstående alternativ vill du se (mer av) i bloggen Creare - Nail Art?
 Vanligt nagellack
 Vattenbaserat nagellack
 Fransk manikyr
 Krackelerat nagellack
 Nail art pen-mönster
 Nail art penselmönster
 Akrylfärg till naglar
 3-D nail art
 Annat (skriv ditt önskemål till mig)
 Ingenting alls (jag har hamnat fel)

Sök i bloggen

Länkar

Vattenbaserade nagellack

Nagellacksborttagningsmedel

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga Tinhtinh

1 besvarad fråga

Creares besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards