Creare - Nail Art

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Nail Art - test för bästa nagellacksborttagningsmedel

Av Tinhtinh Diec - 12 januari 2012 17:22

Det finns jättemånga olika nagelborttagningsmedel att köpa och jag har testat några. Vilka kriterier har du när du väljer vilket du ska handla?


Jag är en sådan person som gärna betalar mer för något riktigt bra men vill ändå veta om den billiga varianten kanske ändå är prisvärd. Frågan återstår då, vad anses vara bra? och för vad? - Bra för plånboken, bra funktionellt, bra för naglarna och bra för annat?



 Creares test på 5 nagellacksborttagningsmedel 2012-01-12
 

Hopscotch kids

plant based polish remover

Scotch naturals

soy based polish remover

Depend

snabbtorkande

nagellack remover

Sante

ekologisk nagellack-remover

Gripen

remover utan aceton

Pris/volym

100 kr/112 ml

120 kr/56 ml

49 kr/250 ml

89 kr/100 ml

25 kr/150 ml

Tar bort konventionella nagellackFungerar bra för att ta bort konventionella nagellack, tar lite längre tid.Fungerar bra för att ta bort konventionella nagellack, tar lite längre tid.Går bra att ta bort konventionella nagellack. Fungerar bra för att ta bort konventionella nagellack, tar lite längre tid.Går snabbt att ta bort konventionella nagellack.
Tar bort vattenbaserat nagellackFramtaget för att ta bort vattenbaserat nagellack.Framtaget för att ta bort vattenbaserat nagellack.Tar lång tid att ta bort vissa vattenbaserade nagellack. Jättesvårt att ta bort t.ex Suncoat.Framtaget för att ta bort vattenbaserat nagellack.Tar lång tid att ta bort vissa vattenbaserade nagellack. Jättesvårt att ta bort t.ex Suncoat.
Mild mot naglar och nagelbandTorkar inte ut naglar och nagelband. Lämnar en lite oljig känsla och blanka naglar.Torkar inte ut nagel och nagelband.Torkar ut naglar och nagelband.Torkar inte ut naglar och nagelband.Torkar ut naglar och nagelband.
DrygDryg. Räcker med lite medel och lite bomull.Dryg. Räcker med lite medel och lite bomull.Ganska dryg. Medlet och lacket torkar ganska snabbt på bomullen och mer medel behövs.Dryg. Räcker med lite medel och lite bomull.Inte dryg. Medlet och lacket torkar för snabbt på bomullen och mer medel och bomull behöver användas.
Innehåll * VäxtbaseratSojabaserat, innehåller inte sojaproteinFri från aceton, olja, perfym och färgjojobaolja, olivolja och kamomillFri från aceton och färgämnen
Doft/LuktMild - sötlakritsMild - söklakritsStark kemikaliskMild - apelsinskalStark kemikalisk
AnnatBarnsäkert lockSprayflaska Dispens lock ** 
InköpsställeSoftskin.seSoftskin.seIca MaxiSoftskin.se Apoteket
 Favorit!Snyggast flaska!Sämst!Mest praktisk flaska!Billigast!

* De olika flaskornas innehåll är inte lika tydligt deklarerade som vad de inte innehåller. Det verkar som alla tillverkare förstår att man vill ta bort nagellack utan att medlet färgar av sig på naglarna.

** Dispenslock innebär att man trycker bomullstussen mot locket för att få ut medlet. Man behöver inte vända flaskan upp och ner.


Jag som lackar naglar ofta föredrar medel som inte luktar eller torkar ut naglar och nagelband. De medel som luktar har gett mig huvudvärk och torra naglar blir sköra och bryts lättare. Så summan av kardemumman blir det Hopscotch kids som är min favorit! Den rekommenderar jag verkligen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34


Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... Det är enkelt och blin...

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34

Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... [Bild] [Bild] Det är enk...

Av Tinhtinh Diec - 7 juni 2014 02:29


...genom att måla mina naglar. Det blev svenskt nail art. Jag blev väldigt förvånad över att detta nagellack som heter acquarella faktiskt blev så glansig trots att det är ett vattenbaserat nagellack. ...

Av Tinhtinh Diec - 3 maj 2014 00:33

Jag har målat mina första 3D naglar. Inget avancerat men bra början till något nytt. Jag tänkte mig tulpaner... vi säger att det är tulpaner. Det är så synd att den vänstra handen är så dålig på att måla. Trots det är Nail Art fantastisk roligt. ...

Av Tinhtinh Diec - 4 mars 2014 20:01

Det är så skönt att jag har lärt mig att man inte behöver mönster på alla sina naglar. Det blir mycket lättare när någon annan vill ha hjälp med att smycka sina naglar. ...

Presentation

Omröstning

Vilket av nedanstående alternativ vill du se (mer av) i bloggen Creare - Nail Art?
 Vanligt nagellack
 Vattenbaserat nagellack
 Fransk manikyr
 Krackelerat nagellack
 Nail art pen-mönster
 Nail art penselmönster
 Akrylfärg till naglar
 3-D nail art
 Annat (skriv ditt önskemål till mig)
 Ingenting alls (jag har hamnat fel)

Sök i bloggen

Länkar

Vattenbaserade nagellack

Nagellacksborttagningsmedel

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga Tinhtinh

1 besvarad fråga

Creares besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards