Creare - Nail Art

Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Nail Art - marmorera naglar med nagellack 2

Av Tinhtinh Diec - 20 januari 2012 19:28

Äntligen, jag lyckades med marmoreringen.

     

Börja med grundlack som kan vara ett vanligt nagellack eller underlack. Tejpa runt nageln. Papperstejp är bra eftersom limmet löses upp när den har kommit i kontakt med vatten. Droppa i färgat nagellack i vattnet. Den första färgen tog jag 2-3 droppar för att den inte skulle torka in för snabbt. 

     

När jag tyckte att ringarna var tillräckligt många använde jag en tandpetare för att skapa mönster. Enligt instruktionsvideon drogs pinnen inåt. Jag testade att dra lite både innåt och utåt. De tillfällen jag var snabb eller tog tjockt med lack, flöt färgerna ihop. De bästa nagelacken för mamorering är de billiga tunna nagellacken.


Min väninna har testat med Depend-nagellacken och tycker att de är jättebra! Jag har inte sett dem än men har vi tur kanske hon har motiven kvar på naglarna. Då publiceras hennes marmorering här också men en annan dag. 

        Tillbaka till mina tjocka nagellack. Låt lacket torka en liten stund på nageln innan tejpen dras av. Sen är det bara att gå på nästa nagel.

   

Dessa två naglar fick jag för mig att doppa två på en gång. Jag blev missnöjd för att jag inte lyckades sikta in där mönstret var bäst.

För att mina marmorerade naglar skulle vara unika till max, avslutade jag med nail art-pennan som jag har fyllt med glitterlack. Den användes också till att täcka över ställen som inte har fått lack. Om jag någon gång i framtiden orkar göra om detta så är det en utmaning att få liknande mönster på alla naglar.

 
 
iloveekologiskhudvard

iloveekologiskhudvard

1 februari 2012 09:16

Wow, så galet snyggt!

http://iloveekologiskhudvard.wordpress.com

Tinhtinh Diec

6 februari 2012 19:16

Tack, det var jätteroligt också! =)

 
Ingen bild

E

18 november 2013 12:24

Hej!
Har prövat att göra det där också.
Dock stelnade färgen väldigt fort och färgerna flöt inte alls ut.. Har du några tips? Spelar det någon roll ifall man använder kallt eller varmt vatten osv.? :)

Tinhtinh Diec

18 februari 2014 17:48

Hej,
Det kan bero på att du hade för kallt vatten men även om du har trögflytande lack. För mig var det lättast med de superbilliga lacken, du vet de som aldrig torkar på naglarna och man ska "bara" fixa till något och då förstör man lacket för att man råkar peta i det. Prova igen!
Lycka till!
/TT

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34


Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... Det är enkelt och blin...

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34

Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... [Bild] [Bild] Det är enk...

Av Tinhtinh Diec - 7 juni 2014 02:29


...genom att måla mina naglar. Det blev svenskt nail art. Jag blev väldigt förvånad över att detta nagellack som heter acquarella faktiskt blev så glansig trots att det är ett vattenbaserat nagellack. ...

Av Tinhtinh Diec - 3 maj 2014 00:33

Jag har målat mina första 3D naglar. Inget avancerat men bra början till något nytt. Jag tänkte mig tulpaner... vi säger att det är tulpaner. Det är så synd att den vänstra handen är så dålig på att måla. Trots det är Nail Art fantastisk roligt. ...

Av Tinhtinh Diec - 4 mars 2014 20:01

Det är så skönt att jag har lärt mig att man inte behöver mönster på alla sina naglar. Det blir mycket lättare när någon annan vill ha hjälp med att smycka sina naglar. ...

Presentation

Omröstning

Vilket av nedanstående alternativ vill du se (mer av) i bloggen Creare - Nail Art?
 Vanligt nagellack
 Vattenbaserat nagellack
 Fransk manikyr
 Krackelerat nagellack
 Nail art pen-mönster
 Nail art penselmönster
 Akrylfärg till naglar
 3-D nail art
 Annat (skriv ditt önskemål till mig)
 Ingenting alls (jag har hamnat fel)

Sök i bloggen

Länkar

Vattenbaserade nagellack

Nagellacksborttagningsmedel

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga Tinhtinh

1 besvarad fråga

Creares besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards