Creare - Nail Art

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Nail Art - gör egna nail stickers (nagelklistermärken)

Av Tinhtinh Diec - 6 februari 2012 19:20

Har du råkat ut för att vilja köpa nageldekorationer men inte har gillar alla små klistermärken som man får i förpackningen. Ibland kan jag t o m vilja ha vissa motiv men kanske i en annan färg... problemet är löst! Man kan göra egna unika nagelklistermärken. Material och verktyg som har använts: papper, plastficka eller plastpåse, nail art pensel, underlack, 2 olika nagellack, en bit disksvamp, överlack, bomullstuss, borttagningsmedel och pinsett.

 

1. Jag började med att rita olika små motiv.

2. Valde ut den som jag tyckte var bäst och la en plastpåse över (lite styvare plasficka hade nog varit ännu bättre).

3. Pensla på små plättar med underlack som är lite längre än motivet (för att kunna pilla av dem sen med pinsett utan att förstöra motivet). Låt torka! Tips är att inte pensla på för tunt då de lättare går sönder när man tar upp det.

4. Använd nail art penseln för att måla dit motivet/mönstret på underlacksplätten. Låt torka! Tvätta penseln med jämna mellanrum med borttagningsmedel i bomull.

5. Pensla underlack på naglarna. Låt torka!

6. Pensla en hörna på en bit disksvamp. Dutta på nageltopparna.Låt torka!

7. Pilla av toppen av en egentillverkad nagelklisterlapp med en pinsett. Dra av och sätt på en nagel. Tryck till så hela motivet ligget slätt på nageln. När nagelklisterlappen sitter fast kan det som sticker utanför dras av.

8. Pensla på överlack.

Det var så enkelt att göra dessa nail art stickers att jag gjorde till alla naglar!


Tips! Jag använde sojabaserade Scotch naturals borttagningsmedel. Fördelen är att den torkar så långsamt att det räckte med en liten bomullstuss. När jag var klar med alla 10 hade borttagningsmedlet inte torkat än så det räckte med jättelite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34


Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... Det är enkelt och blin...

Av Tinhtinh Diec - 29 juni 2014 13:34

Det är inte helt förvånande att det stortillverkas olika klistermärken till att dekorera naglarna. Inte ens kag orkar sitta och måla olika motiv, varje vecka. Så som med allt annat finns det både för och nackdelar med allt... [Bild] [Bild] Det är enk...

Av Tinhtinh Diec - 7 juni 2014 02:29


...genom att måla mina naglar. Det blev svenskt nail art. Jag blev väldigt förvånad över att detta nagellack som heter acquarella faktiskt blev så glansig trots att det är ett vattenbaserat nagellack. ...

Av Tinhtinh Diec - 3 maj 2014 00:33

Jag har målat mina första 3D naglar. Inget avancerat men bra början till något nytt. Jag tänkte mig tulpaner... vi säger att det är tulpaner. Det är så synd att den vänstra handen är så dålig på att måla. Trots det är Nail Art fantastisk roligt. ...

Av Tinhtinh Diec - 4 mars 2014 20:01

Det är så skönt att jag har lärt mig att man inte behöver mönster på alla sina naglar. Det blir mycket lättare när någon annan vill ha hjälp med att smycka sina naglar. ...

Presentation

Omröstning

Vilket av nedanstående alternativ vill du se (mer av) i bloggen Creare - Nail Art?
 Vanligt nagellack
 Vattenbaserat nagellack
 Fransk manikyr
 Krackelerat nagellack
 Nail art pen-mönster
 Nail art penselmönster
 Akrylfärg till naglar
 3-D nail art
 Annat (skriv ditt önskemål till mig)
 Ingenting alls (jag har hamnat fel)

Sök i bloggen

Länkar

Vattenbaserade nagellack

Nagellacksborttagningsmedel

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga Tinhtinh

1 besvarad fråga

Creares besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards